Юрій Васьков: Зниження бюрократичного тиску на бізнес в морській галузі подужає лише сильна влада

Юрій Васьков: Зниження бюрократичного тиску на бізнес в морській галузі подужає лише сильна влада

Про це в інтерв'ю всеукраїнському виданню «Порти України» заявив екс-заступник міністра інфраструктури, опозиціонер Юрій Васьков.

Тема стану контрольних процедур в українських портах була відзначена експертами Національного морського рейтингу на першому місці серед основних подій галузі за підсумками 2015 і 2018 років. Тільки в різних номінаціях... У 2015 - головне досягнення року, в 2018 - головна невдача. На думку Юрія Васькова, це свідчить про неефективність державного управління в морській галузі. За останні п'ять років вся «Дорожня карта» реформ на водному транспорті Міністерства інфраструктури України зведена до двох позицій: вдосконалення системи дипломування моряків та дерегуляція умов ведення бізнесу. Але обидві не те, що провалені, а вже несуть шкоду як галузі, так і державі.

"Про те, як нерозумно сьогодні вдосконалюється система дипломування моряків, чули багато - ЗМІ та соцмережі сповнені публікаціями про корупційні скандали в цій сфері, про блокування можливостей морякам вчасно отримати свої документи тощо", - заявив екс-заступник міністра інфраструктури.

Влітку 2015 року були прийняті рішення Кабміну, а слідом і накази міністерств, що дозволили скоротити кількість контролюючих служб і значно поліпшити якість роботи. Ці зусилля були оцінені морською громадськістю, призом Національного морського рейтингу в номінації «Людина року» для тодішнього міністра інфраструктури.

"Нам в 2015 році вдалося впровадити оформлення суден в режимі так званої вільної практики. Ми вийшли на показник, дуже хороший для того часу - 80% суден у нас відразу починали вантажні операції після швартування. І на більшість з них ніхто, крім прикордонників, не приїжджав взагалі, тому що ніякої реальної потреби в цьому не було. Тобто дерегуляція запрацювала", - зазначив Юрій Васьков.

В результаті «реформ» чинної влади АМПУ, а слідом і міністерство, перестали контролювати цей процес. Морська адміністрація, АМПУ і Мінінфраструктури на старті почали неузгоджено ділити повноваження. В результаті - гострий конфлікт, що виходить на міжнародний рівень, з двома капітанами портів в кожному морському порту, плутанина, яка дискредитує Морську адміністрацію, та й Україну в цілому.

"Сьогодні у нас в країні спостерігається унікальна ситуація, яку я б назвав часом дублерів. Був прийнятий закон про єдине митне вікно, яке пробивали дуже довго. Закон вступив в силу, але підзаконного документа досі немає. У результаті замість одного органу контролю ми маємо два: АМПУ та екоінспекцію. Цим же законом радіологічний контроль передається від екологічної інспекції до прикордонної служби. Але для того, щоб його правильно здійснювати, вони також повинні були розробити порядок. Такого документа немає. У підсумку сьогодні радіологію контролюють замість одного органу два: прикордонна служба та екоінспекція. У нас реформували СЕС. У підсумку замість одного органу в морській галузі Санепідемконтроль вже здійснюють три (!) органи: СЕС, Держпотребслужба та обласні лабораторні центри. Ну і «вишенька» на цьому бюрократичному «торті» - по два капітана порту в кожному морському порту, від чого у світової морської громадськості очі на лоб лізуть", - констатував опозиціонер.

Сьогодні в Україні ведеться боротьба різних груп і політичних сил, а жертвами цієї боротьби стають цілі галузі.

"Ці процеси ми всі відчуваємо, як зростання непрофесіоналізму і відсутність системи управління як такої. Влада не ставить завдання і не контролює їх виконання. Ніхто ж не стежить за показниками підприємств, ніхто не карає за негативні виробничі та економічні показники. Це якесь замкнуте коло. Його потрібно розривати з тими людьми, які готові боротися за галузь і за країну. Що ж стосується теми нашої бесіди, то я скажу так: дерегуляція може провести лише сильна влада, коли вона з'явиться, і якщо вона захоче", - резюмував Юрий Васьков.

16 травня 2019 13:12
'site2018:subscribe.form' is not a component