Єгор Семенков: Депутатам Запорізької облради вдалося дати кожній території області більше коштів державної дотації, ніж було у минулому році, незважаючи на відсутність належної підтримки від держави

Єгор Семенков: Депутатам Запорізької облради вдалося дати кожній території області більше коштів державної дотації, ніж було у минулому році, незважаючи на відсутність належної підтримки від держави

Про це в ефірі програми «День. Тема» на телеканалі ТВ-5 заявив перший заступник голови Запорізької обласної ради, член фракції ОПОЗИЦІЙНОГО БЛОКУ Єгор Семенков. Ефір був присвячений дотації з держбюджету та проблемним питанням, що виникли при її розподілі.

Зокрема, відповідаючи на питання ведучого про призначення державної дотації, Єгор Семенков підкреслив, що додаткова дотація є одним з інструментів влади для забезпечення належного фінансування установ охорони здоров’я та освіти.

«Треба розуміти, що дотація — це не додаткові кошти на розвиток закладів. Це кошти на оплату комунальних послуг — електроенергії, опалення та інших сервісів, без яких медичні та освітні установи не можуть функціонувати, а також кошти на виплату заробітної плати працівникам технічних спеціальностей цих установ», - зауважив політик.

Він також додав, що сьогодні кожна територія не на сто відсотків забезпечена фінансуванням цих галузей, тому кожна ОТГ, районні бюджети та бюджети міст обласного підпорядкування очікували надходження дотації.

«Тому ми, як депутати, зацікавлені, щоб усі території своєчасно та у повному обсязі отримали фінансовий ресурс для забезпечення стабільної роботи медичних установ та освітніх установ», — заявив перший заступник голови облради.

У бесіді з ведучим Єгор Семенков акцентував увагу на тому, що додаткова дотація — це не бонус від держави, а повернення чесно зароблених територіями коштів назад до місцевих бюджетів.

«Це обов’язок держави забезпечити фінансування, причому на здійснення відданих з державного бюджету (тобто державою) витрат на утримання шкіл та лікарень на місцеві бюджети громад. І до моменту розподілу цієї дотації, якщо у певній території, наприклад, міста Запоріжжя, не вистачало коштів з міського бюджету на утримання медичних та освітніх установ, вони вилучають кошти зі свого бюджету, які могли б бути спрямовані на будівництво, ремонт доріг, на капітальні ремонти будинків і т.д., і направляють ці гроші на фінансування державних зобов’язань. Тому, коли держава повертає ці гроші — це фактично їх зобов’язання, а не «бонуси» реформи децентралізації», — заявив Єгор Семенков.

«Кожен працюючий запорожець платить податки. У першу чергу, це податок на доходи з фізичних осіб. 60% цього податку, ми, як мешканці Запоріжжя, платимо у місцевий бюджет, 25% — до державного бюджету (тобто державі), та 15% — в обласний бюджет. При цьому Запорізька область стабільно посідає третє місце за обсягом реалізованої промислової продукції. Тобто, у нас потужний майданчик в особі «Запоріжсталі», «Мотор Січі» та інших підприємств, які заробляють, залучають гроші до бюджету. Однак є державні правила фінансування Мінфіну, згідно з якими, якщо наша область заробила більше, ніж середня статистика по країні, то вони вилучають частину коштів, — пояснив Єгор Семенков. — Таким чином, у минулому році з бюджету Запоріжжя було вилучено 350 мільйонів гривень, а у 2019 році заплановано вилучити 375 млн. грн. При цьому, Запоріжжя фактично є донором».

Тому, як пояснив Єгор Семенков, депутати обласної ради на грудневій сесії та не прийняли розподіл дотації у тому варіанті, який був запропонований.

«Всього 10% додаткової дотації, або 60 мільйонів, нам запропонували направити на міста обласного значення — Запоріжжю, Мелітополю, Бердянську, Енергодару та Токмаку. Це копійки, якщо порівняти цифри вилучених коштів з запропонованими для повернення у якості дотації. У зв’язку з цим й виникла така жвава дискусія, щоб до бюджетів міст обласного значення направили набагато більші суми», — підкреслив Єгор Семенков.

Перший заступник голови Запорізької обласної ради, член фракції ОПОЗИЦІЙНОГО БЛОКУ пояснив, що депутатам довелося проробити колосальну роботу для того, щоб знайти компроміс та справедливо розподілити 603 мільйони гривень додаткової дотації, адже кожен депутат відстоював інтереси територій від яких обирався.

«Дійсно, протягом цього місяця ми шукали компроміс: з обласною державною адміністрацією, між кожним депутатом. Держава між областями ділить суму додаткової дотації за певною формулою. Якщо цю формулу застосувати до бюджетів Запорізької області, то Запоріжжі мало отримати 146 мільйонів, — заявив Єгор Семенков. — Однак, з огляду на реалії бюджетних «дірок» інших територій, яким просто нема на що розраховувати в плані можливості знайти у дохідній частині бюджетів відсутніх коштів, депутатами облради було досягнуто компроміс у розподілі дотації».

Таким чином, міста обласного значення отримали 128 млн.грн. З них місто Запоріжжя — 89,2 млн.грн, Бердянськ — 12,6 млн.грн, Мелітополь — 14,1 млн.грн, Енергодар — 5 млн.грн, Токмак — 7 млн.грн.

20 районних бюджетів отримали на здійснення переданих з державного бюджету витрат з утримання установ освіти та охорони здоров’я — 155,5 млн.грн.

43 об’єднані територіальні громади — 120,5 млн.грн.

Перший заступник голови обласної ради підкреслив, що депутатам Запорізької облради вдалося дати кожній території області більше коштів державної дотації, ніж було у минулому році, незважаючи на відсутність належної підтримки від держави.

«Таким чином, можна сказати, що завдяки спільній роботі усього депутатського корпусу обласної ради, завдяки діалогу, який був на рівні облдержадміністрації, нам вдалося підійти виважено до розподілу цих коштів, що дозволить не допустити провалу бюджетного фінансування найважливіших галузей в регіоні — освіти та охорони здоров’я», — резюмував Єгор Семенков.

05 лютого 2019 17:43